Na cestě po Karlovarském kraji

Cheb nehodlá rušit žádnou školu

28.03.2009 19:48

 

Cheb nehodlá rušit žádnou školu

Sobota, 28 březen 2009
školní výuka
Podle zprávy odboru školství chebské radnice je současná kapacita škol ve městě okolo 4200 míst. Přitom celkový počet žáků je jen asi 2800. Leckdo si tak může položit otázku, jestli není vhodné některou ze škol zrušit a ušetřit tak prostředky.
 


„My jsme zatím o tom neuvažovali. Myslíme si, že rozmístění školských zařízení v katastru města Chebu je rovnoměrné. Zatím jsme nikde nezaznamenali drastický převis nebo úbytek a nechtěli bychom do budoucna zatím do tohoto konceptu nijak sahat,“ odmítl místostarosta města Michal Pospíšil.

učebna chemie

Zkušenosti totiž hovoří mimo jiné o tom, že v případě zrušení školy může za několik let nastat složitá situace. Silnější ročníky vycházející z předškolních zařízení zvýší potřebu umístění tam, kde by škola nebyla. Navíc s rozvojem specializovaných pracovišť potřebují školy také učebny, které neslouží jen jako třídy.

5. základní škola

„Ty prostory samozřejmě využity jsou, protože tato čísla, ty kapacity, jsou už  zhruba 20 let staré. To znamená v té době, jak si pamatují pamětníci, se učilo v kreslírně a všude možně a počítačové učebny nebyly. Takže tato kapacita se využila na vznik těchto učeben. Každá škola má víceméně dvě počítačové učebny, jsou specializované učebny chemie a podobně, kde skutečně běžný provoz, kromě té chemie být nemůže, takže se vlastně ztratilo na každé škole několik učeben,“ vysvětlil ved. odb. školství, tělovýchovy a kultury města Chebu Zbyněk Syrovátka.

školáci

Letos hodlá město investovat miliony do oprav škol. Největší část spolkne výměna oken a zateplení, spolu s rozvody vody a rekonstrukcí podlahy tělocvičny na 5. ZŠ ve výši skoro 16 milionů. Na 4. základní škole bude komplikovaná oprava střechy v památkové rezervaci ve výši okolo 3 milionů. Opravovat se bude také střecha Základní umělecké školy.

střecha 4. základní školy

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode