Na cestě po Karlovarském kraji

Veletrh fiktivních firem studentů

13.03.2009 16:26

 

Veletrh fiktivních firem studentů

Pátek, 13 březen 2009
Veletrh fiktivních firem
První regionální veletrh fiktivních firem proběhl v prostorách Střední živnostenské školy v Sokolově.





 
„Jsou to studentské firmy, které obchodují mezi sebou vzájemně i třeba se zahraničím samozřejmě s fiktivními penězi, s fiktivním zbožím,“ vysvětlila Ing. Stanislava Dietzová, učitelka ekonomických předmětů.

Jednotlivé sekce nabídky produktů

Regionální veletrhy se konají v každém kraji, přičemž u nás doposud tato akce chyběla.

„Cílem toho dnešního (veletrhu) je, aby se seznámily firmy spolu, aby navázaly nové obchodní vztahy a aby se prostě naučili obchodovat a vystupovat před veřejností,“ upřesnila Dietzová.

Fiktivní firma odpadů

Okolo čtyř desítek firem nejrůznějšího zaměření z devíti škol čtyř krajů podniká v mnoha oborech. Pozornosti neujde například platnéřský stánek. Prodává repliky historických zbrojí, zbraní a doplňků.
 

„Daří se nám dobře a prodáváme jenom tyto výrobky. Nevyrábíme je a jsme specializovaný maloobchod,“ prozradila Daniela Šotolová, účetní platnéřské firmy.

Fiktivní firma Pizzerie

Krize automobilového průmyslu se zatím nedotkla firmy prodávající kromě osobních aut také čtyřkolky.

„Jsme vlastně zájmový kroužek na naší škole a myslím si, že fungujeme celkem slušně. Je nás kolem šesti sedmi, scházíme se pravidelně v určené dny, rozumíme si a funguje to. Jsem spokojenej“, uvedl student – autoprodejce.

Fiktivní firma pohřební služby

 
Návštevníci veletrhu mohli narazit na několik občerstvení a parfumerií. Ostatní obory  byly zastoupeny po jedné společnosti. K vidění byla cestovní kancelář, zahradní firma, reklamní agentura, banka, akvaristika, keramika, ale i spíše recesní pohřební služba. Své služby nabízel i tetovací salon. Může však tato akce přiblížit studentům reálný svět ekonomických vztahů?
 

„Já myslím, že ano. Protože oni během školního roku pracují jako ve skutečné firmě, to znamená, že objednávají zboží, platí faktury, vedou účetnictví, vypočítávají si mzdy, dělají daňové hlášení jako ve skutečné firmě,“ popsala Dietzová.

Veletrh fiktivních firem

I mezi studentskými firmami se najdou takové, kterým se nedaří. Ale hrozba krachu nad nimi nevisí.

„Tak ono to ve studentských firmách nejde, ale také samozřejmě, když firma pracuje špatně, tak jako je to ve skutečnosti, tak se může stát, že mají na účtě mínus. A pak to musí nějakým způsobem buď dohnat nebo se na to „vykašlat“, jak se říká a nepracovat dál,“ uvedla se smíchem Dietzová.

Naopak, když je firma zdravá a má dobré výsledky, projeví se to i na hodnocení studentů. Příští rok by si veletrh organizátoři rádi zopakovali.
 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode